Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

HEMMA I KARLSKRONA IGEN!!

Av Mikael Mattsson - 26 januari 2011 18:38


Hej alla! Igår så sa läkarna att dom hade lurat oss lite och att det kommer dröja ytterligare X antal dagar tills provsvaren kommer från kameran. Lite drygt och ovisst när man inte har en susning vad som är fel på min mage, utan det vi vet är att den var inflammerad. Och eftersom det är fjärde gången jag råkar ut för exakt samma senario så lutar det väl åt att det är en slags kronisk magsjukdom som jag kanske har, typ Crohns sjukdom har läkarna varit inne på tidigare också.
Jag fattar bara inte varför jag ska få precis allt? känns inte riktigt rättvist. Och varför nu när det var på gång att göra en behandlig som kan göra att jag blir frisk? många frågetecken blir det..
Vi har iallafall fått komma hem, så mina snälla föräldrar tog ledigt från sina jobb och kom ner och hämtade oss igår. Känns jätteskönt att få komma hem, eller nu är vi visserligen hos mor och far men ändå. Man slipper sjukhus och kan ladda batterierna tills det blir dags för ny tid för transplantation som jag verkligen hoppas att det blir snart. Jag som hade räknat med att man kunde vara hyffsat pigg till sommaren, man kommer tydligen må riktigt kasst några månader efter transplantationen och vara trött och orkeslös illamående aptitlöshet etc.
 
 



 
 
Ingen bild

Din älskling

26 januari 2011 18:49

Ja med en sådan underbar sångröst och duktigt gitarrspel så krävs det en riktigt bra gitarr för att inte gitarren ska känna sig lite underlägsen ;)

Hemma ja, och underbart god mat åt vi idag också, mumma!!

Älskar dig!! Pussar

Mikael Mattsson

26 januari 2011 19:24

Du pratar =) jag köper gitarren så rösten inte ska höras ;)

ja mätta är vi va! =)

Love U Pusss

 
Ingen bild

Linda Holmberg

26 januari 2011 18:51

Micke vi håller tummarna på att du snart kan genomgå transplantationen.
Ursäkta språket men det är väl satan med vad livet är orättvist....

Kram på dig!

Mikael Mattsson

26 januari 2011 19:22

Tack ska ni ha! Nej jag ursäktar inte språket jag tycker det är väl det vi brukar använda i denna släkten? =) det är bara att ta nya tag och hoppas på att man får en ny tid så snabbt som möjligt.

Kram hälsa Anders och kidsen!

 
Zandra

Zandra

26 januari 2011 21:30

Vad ska du göra för transplantation? Blod? Hoppas att den kan få dig bra!
Jag har en mag och tarmsjukdom som heter IBS, den är kronisk. Jag fick min diagnos för drygt två år sedan. Först var jag lättad över att få veta varför jag alltid hade ont, sen blev jag förbannad för att jag ska tvingas leva med det resten av livet. Men nu har jag lärt mig att leva med det. Lärt mig laga nya maträtter efter den låååånga listan över saker jag inte får äta. Och även om jag fortfarande har problem och ont ibland är det så mycket bättre så det är helt uthärdligt. Människan är nog ganska anpassningsbar ändå.

Du måste vara grym på gitarr om du spelat så länge! Jag har just köpt en billig skitgitarr jag tänkte lära mig spela på :) Sambon har en finare stålsträngad gitarr, men den ger mig blåsor på fingrarna >.<

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

26 januari 2011 21:32

Glöm frågan om transplantationen, läste vidare i bloggen och hittade svaret :-)

http://drak.bloggagratis.se

 
Zara

Zara

27 januari 2011 08:23

God morgon!
Vill bara lämna en liten kommentar och hoppas hoppas hoppas att du snart är frisk igen!
Det är en förbannad sjukdom, som man inte önskar sin värsta fiende..
Härligt att du får vara hemma & hoppas allt löser sig med din skrotiga mage :)

http://www.letsfaceit.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

27 januari 2011 15:30

Hoppas du får en behandling som fungerar, kan förstå hur tufft det känns att inte veta vad som är fel och att inte få rätt behandling.

Hoppas läkarna hittar en lösning för dig! Lycka till!

http://livslust.bloggplatsen.se

Mikael Mattsson

27 januari 2011 19:46

Hej! En transplantation är den sista utvägen och den skall göra att sjukdomen förhoppningsvis försvinner =) Tack så mycket! Mvh Mikael

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Mattsson - 14 oktober 2015 12:44

Hans medicin är för dyr för vården. Lånat reportage från Blekinge läns tidning. BLT     Mikael Mattsson, 28 år, lider av en obotlig blodsjukdom som kan kosta honom livet. Räddningen heter Soliris - ett läkemedel som anses vara för dyrt för...

Av Mikael Mattsson - 12 april 2011 12:58


Bilden får ej användas utan tillstånd från Mikael Mattsson COPYRIGHT (©) 2011                                                    Detta är min sambo och flickvän sedan 7 år tillbaka, hon heter Jennie Konrad 23 år och är mitt allt! till och med mi...

Av Mikael Mattsson - 9 april 2011 16:45


Precis som överskriften säger så är det 2 hela veckor sedan vi kom hem från Lund. Jag skulle då gjort en benmärgstransplantation och legat inlagd i ca 1-2 månader. Men åter igen för andra gången blev den inte av, men denna gången pga av en positiv ...

Av Mikael Mattsson - 23 mars 2011 21:13

Nu är det äntligen dax för min transplantation! Vi landade i Lund i förgår och bor nu på ett så kallat patienthotell, som är som ett hotell helt enkelt. Egentligen skulle jag redan ha varit transplanterad nu och varit hemma och på tillfriskning "ca 1...

Av Mikael Mattsson - 11 februari 2011 10:58

Jag skulle vilja skriva lite om stamcellsdonation i detta inlägget. Den 30 December 1991 avdled en kille hette Tobias på grund av att dom inte hittade en donator till han, dom hade sökt över hela världen men det fanns ingen som passade tyvärr. Detta ...

Presentation


Följ mig Mikael Mattsson 28 år i min vardag med en livshotande blodsjukdom som förbryllar Sveriges läkarkår! Blodsjukdomen heter PNH och jag behöver i dagsläget världens dyraste medicin för att överleva men den kan vara för dyr för att jag ska få den.

GÄSTBOKEN

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Hur många av er skulle tänka er att lämna blod? Och vad är anledningen till att ni inte gör det idag? Mvh Mikael
 Inte tänkt på det
 Får inte lämna blod av olika anledningar
 Tycker det är obehagligt
 Har inte tid
 Jag lämnar redan blod!!
 Har tänkt på det med inte blivit av

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards